ÇİLEK ÜRETİMİNDE TÜRKİYE DÖRDÜNCÜSÜYÜZ
Çanakkale, çilek üretimindeki güçlü konumuyla Türkiye tarımına önemli katkı sağlamaya devam ediyor.
23 Haziran 2026 - 13:20
İlde yıllık yaklaşık 51 bin ton çilek üretimi gerçekleştirilirken, bu rakam Çanakkale’yi Türkiye'nin en fazla çilek üreten 4. ili konumuna taşıyor. Verimli tarım arazileri ve uygun iklim koşulları sayesinde her yıl binlerce ton çilek üretimi yapılan kent, ülke üretiminde önemli bir paya sahip bulunuyor.
Türkiye genelindeki çilek üretiminin yaklaşık yüzde 10’unun Çanakkale’de gerçekleştirildiği belirtilirken, üreticilerin emeği ve tarımsal faaliyetlerin gelişimi sayesinde ilin çilek üretimindeki başarısının her geçen yıl daha da güçlendiği ifade ediliyor.
Özellikle yaz aylarında yoğun hasat döneminin yaşandığı Çanakkale’de üretilen çilekler, hem iç pazarda tüketicilerle buluşuyor hem de ekonomiye önemli katkı sağlıyor. Tarım sektörünün lokomotif ürünlerinden biri haline gelen çilek, kentteki üreticiler için önemli bir gelir kaynağı olmayı sürdürüyor.
Kaynak: Çanakkale İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
Türkiye genelindeki çilek üretiminin yaklaşık yüzde 10’unun Çanakkale’de gerçekleştirildiği belirtilirken, üreticilerin emeği ve tarımsal faaliyetlerin gelişimi sayesinde ilin çilek üretimindeki başarısının her geçen yıl daha da güçlendiği ifade ediliyor.
Özellikle yaz aylarında yoğun hasat döneminin yaşandığı Çanakkale’de üretilen çilekler, hem iç pazarda tüketicilerle buluşuyor hem de ekonomiye önemli katkı sağlıyor. Tarım sektörünün lokomotif ürünlerinden biri haline gelen çilek, kentteki üreticiler için önemli bir gelir kaynağı olmayı sürdürüyor.
Kaynak: Çanakkale İl Tarım ve Orman Müdürlüğü







YORUMLAR